مسجد المهدی دیر-محله شهید ابراهیمی

ثبت فعالیتهای مسجد و اخبار فرهنگی،اجتماعی ،سیاسی ومذهبی

مسجد المهدی دیر-محله شهید ابراهیمی

ثبت فعالیتهای مسجد و اخبار فرهنگی،اجتماعی ،سیاسی ومذهبی

تمام فعالیتهای فرهنگی در مسجد واخبار مسجد و اخبار مختلف جهان اسلام در این وبلاگ ثبت می شود.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان

امام جمعه دیر در خطبه های نماز جمعه

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۱ ب.ظ

به گزارش "مطاف24"،  امام جمعه دیّر در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: دستاورد بزرگ روزه به خدا رسیدن است و فلسفه روزه بالا رفتن تقوا در دل هاست.
وی عظمت ماه رمضان را در شب قدر و نزول قران دانست و ابراز داشت: اگرسبک زندگی بر اساس قرآن و سیره و روش اهلبیت باشد  افراد گمراه نخواهند شد ولی متأسفانه امروز جامعه از قران فاصله گرفته است.
 حجت الاسلام حسینی بیان کرد: رمضان ماه توبه و استغفار است و انسان باید در این ماه خودسازی کند و در پرتو روزه و ماه رمضان مغفرت الهی شامل حال انسان می شود.
سید علی حسینی با اشاره به تحریم های دشمن ابراز داشت: اگر در کلاس رمضان و در مکتب علی(ع) باشیم تحریم های دشمن کار ساز نخواهد بود و این ماه درس مقاومت در برابر دشمنان را به ما می آموزد.
وی در آستانه شب های قدر عنوان داشت: شب قدر از هزار ماه بالاتر است  لذا باید قدر شب های قدر را بدانیم و از این فرصت ها  استفاده کنیم.

وی در رابطه با حادثه آتش سوزی لنج های اسکله دیّر در جمعه گذشته گفت:بنده از انجایی که درشهر قم حضور داشتم اما پیگیر این حادثه بودم و تا آن جایی که کاری از دستمان بر می امد با مسئولین مربوطه در تماس بودیم و با صاحبان لنج های خسارت دیده این حادثه ابراز همدردی می نماییم.
حسینی خطاب به مالباختگان این حادثه تصریح کرد:این گونه حوادث نوعی امتحان الهی است و باید صبر پیشه  شود  و اگر با این دیدگاه که مال، فرزندان و همه زندگی ما ازآن خداست زندگی کنیم ،آرامش و تزکیه پیدا می کنیم.
ایشان ادامه داد: همه باید خدا را شاکر باشیم که در این حادثه تلفات جانی نداشتیم وگرنه اگر هیچ شناوری نمی سوخت اما عزیزی در این حادثه جانش را از دست می داد قابل جبران نبود.
امام جمعه دیّر خطاب به کسانی که تمکن مالی دارند اضافه نمود: افرادی که توانایی کمک به خسارت دیدگان را دارند به این امر خدا پسندانه بشتابند و بنده خوشحال شدم که طی روز های گذشته فامیل یکی از خسارت دیدگان  بخشی از بدهی های گذشته این مالباخته را پرداخت نموده است.
وی گفت: بنده صبح امروز (جمعه) در تماسی که با استاندار بوشهر داشتم ایشان به جد پیگیر مشکلات حادثه دیدگان است.
حسینی ضمن تشکر از حضور مسئولان در صحنه حادثه و تلاش های آنان بیان کرد:این حادثه باید درس عبرتی برای ما باشد .
حجت الاسلام حسینی اضافه نمود: چرا بندری که به عنوان بزرگترین بندر صیادی کشور است از امکانات اولیه برخوردارنیست؟ بنده از سال 75 در جریان افتتاح این اسکله  به مسئولین امر گفتم که این اسکله تا زمانی که تکمیل و تجهیز نشده نباید افتتاح شود  واین مسئله و مشکلات از گذشته وجود داشته است.
سید علی حسینی خطاب به مسئولین زیربط  اظهار داشت: متولیان امر باید به جد پیگیر تکمیل و تجهیز این اسکله باشند  و در موضوع پرداخت تسهیلات و وام های کم بهره  ورود پیدا کنند بلکه بخشی از درد مالباختگان التیام پیدا کند.
امام جمعه دیّر گفت: دلیل آتش سوزی در اسکله دیّر  ریشه یابی شود و شناورها نیز باید به وسائل ایمنی و اطفا حریق مجهز شوند
این مقام مسئول با اشاره به دیدار رهبری با شهدای هفتم تیر افزود: باید دشمن شناسی تقویت شود اما عده ای در داخل گاهی اوقات با قلم و نطق خود چهره دشمن را بزک کرده و سعی در زیر سوال بردن نظام دارند .
امام جمعه دیّر در رابطه با شهادت مسافران ایرباس ایران توسط ناو امریکایی در سال 67 گفت: جوانان ما باید بدانند که ما با چه دشمنی روبرو هستیم  و افرادی که دشمن را بزک می کنند خائن به ملت و نظام هستند.


خطیب جمعه دیّر با تأکید بر نیاز به روحیه ایثار گری در جامعه افزود: حضور با شکوه ملت ایران در تشییع شهدای غواص لرزه بر اندام دشمنان انداخت و ما باید قدردان شهدا باشیم.
وی گفت: عده ای که قبلا یک تیتر و یک سطر هم در رابطه با شهدا ننوشته بودند  در مواجهه با سیل خروشان مردم و شعار های آنها در تشییع شهدای غواص مدعی شدند که از شهدا استفاده ابزاری شده است در حالی که شما بودید که هیچ وقت با شهدا نبودید.
ایشان در رابطه با دیدار رهبری با مسئولین قضایی کشور عنوان کرد: معظم له در این دیدار بر لزوم  برنامه  و داشتن چشم انداز، عظم و مدیریت جهادی و استقلال قوه قضاییه تاکید فرمودند.
حسینی در رابطه با مذاکرات ایران با 1+5 گفت: ما برای فرزندان نظام در عرصه دیپلماسی دعا می کنیم و امیدواریم که این عزیزان نیز ضمن رعایت خطوط قرمز در راستای توافقی که به نفع ملت ایران باشد قدم بردارند.
حجت الاسلام حسینی در رابطه با توافق و یا عدم توافق هسته ای افزود: در صورت توافق عده ای نباید گروه دیگری را زیر سوال ببرند که شما موافق توافق نبودید ، همچنین در صورت عدم توافق نباید تیم مذاکره کننده را سرزنش کرد چرا که آنها تمام تلاش خود را به کار بسته اند واین زیاده خواهی طرف مقابل بوده که مانع از توافق شده است و همگان باید در راستای آرمان های نظام اسلامی قدم بردارند.
وی درباره روز قدس گفت: در این روز با حضور پر شور خود در راهپیمایی این روز به ندای مظلومان لبیک بگوییم و این یادگار امام را با شکوه برگزار کنیم.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۲
e.110

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.