مسجد المهدی دیر-محله شهید ابراهیمی

ثبت فعالیتهای مسجد و اخبار فرهنگی،اجتماعی ،سیاسی ومذهبی

مسجد المهدی دیر-محله شهید ابراهیمی

ثبت فعالیتهای مسجد و اخبار فرهنگی،اجتماعی ،سیاسی ومذهبی

تمام فعالیتهای فرهنگی در مسجد واخبار مسجد و اخبار مختلف جهان اسلام در این وبلاگ ثبت می شود.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان

مصاحبه با حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی

دوشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱ ق.ظ
مصاحبه با حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی

تصویر یادداشت

واکنش رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به سخنان بحث‌برانگیز امام جمعه انار

آیا برعملکرد ائمه جمعه هم نظارتی صورت می‌گیرد؟

بله حتما.

 چه جور نظارتی؟ من مصداقی‌تر سئوال می‌کنم امام جمعه شهرستان انار اخیرا صحبت‌هایی کرده که توهین‌آمیز بوده.

ما ۷۰۰ امام جمعه داریم، حالا از این ۷۰۰ امام جمعه، یک امام جمعه یعنی یک هفتصدم یک مطلبی را گفته. حالا این را چه جوری گفته و گزارشگر چه جوری گزارش کرده و.. .

 البته بحث امام جمعه انار چون متاخر است به عنوان مصداق عنوان کردم و موارد دیگر و بسیاری بوده. سئوال این است که با این مسائل برخورد می‌کنید؟

برخورد یعنی چی؟ یعنی به دارشان می‌زنیم؟

 نه حاج آقا همین امام جمعه انار. آیا برخوردی کردید؟ چه نوع برخوردی کردید؟

بله ما تذکر می‌دهیم. ما البته جلسات آموزشی و سمینارهای ضمن خدمت داریم. خیلی مفصل است کار ما. هر سال دو سه سمینار و مسائل مختلف آموزشی است که طراحی می‌کنیم و می‌آیند در راستای رسالتی که برعهده دارند جلسه تشکیل می‌دهیم. اساتید باسابقه و دانشمند می‌آیند برای ما صحبت می‌کنند و آن‌ها را توجیه می‌کنیم.

معیارها و شرایط برای انتخاب ائمه جمعه نمونه چیست؟ الان ستاد امام جمعه انار به عنوان ستاد نمونه انتخاب شده، چه معیارهایی لحاظ شده؟

انتخاب امام جمعه نمونه و انتخاب ستاد ائمه جمعه نمونه دو مساله جدا است.

 یعنی الان امام جمعه انار به عنوان امام جمعه نمونه انتخاب نشده و ستاد امام جمعه انار انتخاب شده؟ خب معیارها چه بوده برای چنین انتخابی؟

بله ستاد به عنوان ستاد نمونه انتخاب شده نه امام جمعه. ما در هر شهری که نماز جمعه اقامه می‌کنیم مجموعه‌ای از خواهران و برادران مومن هستند که در خدمت نماز جمعه قرار می‌گیرند و به عنوان ستاد اقامه نماز جمعه به امام جمعه کمک می‌کنند. یعنی اعضای ستاد روز جمعه می‌آیند و کار مصلی، انتظامات، پشتیبانی و مسائل فرهنگی نماز و پیرامون مصلی را انجام می‌دهند که اکثر آن‌ها از معتمدین، فرهنگیان و خانواده‌های شهدا هستند. ما برای تشویق این عزیزان هر سال یک بررسی داریم که کدام ستاد بهتر کار کرده و تلاش‌هایش در جذب نمازگزاران به مصلی در روز جمعه یا جذب جوانان موفق‌تر بوده. هر ستادی که ابتکاراتی در کار فرهنگی و تبلیغی در مصلی داشته باشد، مثلا نمایشگاه هایی در جوار نماز جمعه و در مصلی تشکیل بدهند، اعم از نمایشگاه‌های صنایع دستی یا نمایشگاه‌های فرهنگی مثل نمایشگاه کتاب یا به برخی از دستگاه‌هایی که می‌خواهند نمایشگاه بگذارند کمک بکنند، کارش بررسی می‌شود. ما وقتی می‌بینیم ستادی فعال و دارای ابتکار است و با برخوردهای بسیار خوب و با جاذبه‌اش توانسته نمازگزاران بیشتری را جذب بکند یا با جوانان ارتباط بهتر و بیشتری برقرار کند آن را ستاد نمونه اعلام می‌کنیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۲
e.110

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.